22 January 2017

WEEKEND & DELICIOUS SMOOTHIE

Hej Perinteiseen tapaan oon taas täällä sunnuntai-illalla viikon päätteeksi kirjoittelemassa uutta postausta. Nyt kun kerran olen höyryävän teemukin kanssa koneen äärellä, ajattelin tulla höpötteleemään lähiaikojen kuulumisia sekä jakamaa reseptin herkku-smoothieeseen. Blogissa ei oo hetkeen ollut ihan perus kuulumis postausta, joten ajattelin nyt olevan hyvä aika sellaiselle.

IMG_9055

Kulunut viikko on ollut aikas kiireinen ja oon juossut paikasta toiseen. Lähi päiviin on mahtunut paljon kaikenlaista kuten esimerkiksi työhaastattelu, treenejä sekä kouluhommia. Enkä tietenkään ole osannut olla stressaamatta ensi viikon jälkeen alkavaa koeviikkoa. Se ei nimittäin tule olemaan mikään helpoin koeviikko, mutta sen jälkeen alkaa onneksi 4. jakso, joka tulee olemaan hieman helpompi kuin mun nykyinen lukkari. Kiireen myötä oon siis tuttuun tapaan stressanut ja se on näkynyt kehossa, kasvoilla sekä yöunien heikentymisenä.

Onneksi oon saanut latailla akkuja ja tyhjentää päätä koko viikonlopun. Perjantaina ja lauantaina vietin aikaa yhden hyvän pitkäaikaisen kaverini kanssa. Katseltiin Netflixiä, syötiin herkkuja mahakipuun astiin ja naurettiin. Muuten oon chillannut kotona ja käynyt salilla treenailemassa. Oon räpsinyt kuvia tuleviin postauksiin, muuttanut huoneen ilmettä pienillä sisustusjutuilla ja hetki sitten tulin ihanasta saunasta. Rentoutuminen on siis onnistunut mainiosti tänä viikonloppuna ja oon saanut keräiltyä voimiin ensi viikolle.

IMG_9065

Viikonloppuaamuisin kun on aikaa, tykkään panostaa aamupalaan. Arkisin syön tuorepuuroa sen helppouden vuoksi ja onhan se myös herkullista. Viikonloppuisin tykkään käyttää enemmän aikaa aamupalan tekoon ja saada vaihtelua tuolle melkein jokapäiväiselle tuorepuurolle. Usein tulee tehtyä jonkilaista smoothieta. Kokeilen aina hiukan erilaisia versioita, mutta vadelma-smoothie on mun pitkäaikainen suosikki eikä sen valmistaminenkaan ole mahdottoman hankalaa. Laitat vaan kaikki alla olevat ainekset sekaisin blenderissä ja maukas smoothie on valmis nautittavaksi!

Herkullinen vadelma-smoothie:
- pakaste vadelmia
- banaani
- soijamaitoa
- maustamatonta (rasvatonta) jogurttia
- chian siemeniä
- ripaus kanelia
- päälle vadelmia ja kookoslastuja

IMG_9046

Millaisilla merkeissä muiden viikonloput on sujunut? Entä mitä teidän lemppari smoothie sisältää? 

- Viivi 

4 comments :

  1. Ottaisin mieluusti vastaan tuorepuuro-reseptejä!! Haluaisin itekin kokeilla niitä, mut jotenkin ei mun yritykset oo oikeen onnistuneet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei kiitos mahtavasta ideasta, yritän toteuttaa jonkinlaisen puuro-reseptin mahdollisimman pian! :D

      Delete
  2. Mullekin kelpais tuorepuuro-reseptit! Ois kivaa vaihtelua aamupalaksi :)

    Jenni's lullaby

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva kuulla. Tällä viikolla tulossa reseptiä! ;)

      Delete